Loading...

10 miejsc, w których możesz budować swój wizerunek ekspercki

Zależy Ci na tym, aby być postrzeganym jako ekspert w swojej branży? Możesz osiągnąć taką opinię, ale trzeba na nią zapracować. Najszybsza droga do zbudowania takiego wizerunku to aktywność na wielu płaszczyznach. Wbrew pozorom, to działa na Twoją korzyść, ponieważ dzięki temu można liczyć na lepsze efekty.

 
wizerunek ekspercki
 
Nie ma wątpliwości ku temu, że miano eksperta bardzo pomaga przy prowadzeniu biznesu. Odpowiedni wizerunek jest bardzo ważny, ponieważ często jest to decydujący czynnik, który sprawia, że klienci wybierają konkretną ofertę. Mówi się wręcz, że obecnie kluczem do sukcesu w sprzedaży jest to, aby sprzedawca najpierw sprzedał samego siebie. Rynek towarów i usług nie narzeka na braki, więc nabywcy nie mają problemu ze spełnieniem swojego zapotrzebowania. Jak zatem przyciągnąć ich do siebie i sprawić, by nawiązali współpracę właśnie z Tobą?
 
Odpowiedzią na powyższe pytanie jest wizerunek eksperta. Konsumenci muszą wiedzieć, że jesteś profesjonalistą, a nawiązanie z Tobą relacji przyniesie im wymierne korzyści. Wypracowanie pożądanej opinii wymaga wiele pracy w różnych obszarach. Przedstawiamy 10 miejsc, w których możesz budować swój ekspercki wizerunek.
 

1. Strona internetowa

 
W dzisiejszych czasach ciężko sobie wyobrazić jakąkolwiek działalność bez strony internetowej i dlatego to ona znajduje się na pierwszym miejscu. Własna strona powinna być podstawową platformą, na której budujesz wizerunek eksperta.
 
Będziesz tak postrzegany, jeżeli posiadasz stronę przyciągającą klientów niczym magnes. Musi być przejrzysta i łatwa w obsłudze, bo dzięki temu użytkownicy sieci uzyskają potrzebne informacje już przy pierwszej wizycie. Jasno i precyzyjnie wyjaśnij, czym się zajmujesz i jak możesz pomóc swoim klientom. Nie wahaj się przedstawić udanych projektów i swoich największych dokonań. Zaprezentuj własną osobę oraz ewentualnych współpracowników. Pamiętaj o zamieszczeniu danych kontaktowych, opcjonalnie możesz dodać również formularz kontaktowy. To bardzo ważne, aby osoby zainteresowane nawiązaniem współpracy mogły bez problemu się z Tobą skontaktować. Wato wrócić do artykułu, w którym omawialiśmy konstrukcję strony internetowej przyjaznej użytkownikom.
 
Zaprojektowana w ten sposób strona internetowa będzie wzbudzać zaufanie wśród klientów. To pierwszy krok do osiągnięcia założonego na wstępie celu.
 

2. Wizerunek ekspercki w social mediach

 
Facebook, Twitter czy Instagram nie służą tylko rozrywce. Te portale również są obszarem, na którym można kreować swój wizerunek. Za ich pośrednictwem powinieneś informować o swojej bieżącej działalności. Może się zdarzyć, że Twoja firma realizuje ważny kontrakt, tworzy nowy dział lub po prostu odbyłeś szkolenie, dzięki któremu poszerzyłeś swoje kwalifikacje. Są to wydarzenia, o których warto poinformować osoby śledzące Twój profil w mediach społecznościowych.
 
Pamiętaj o tym, że media społecznościowe, jak wskazuje ich nazwa, mają służyć budowaniu więzi społecznych. Użytkownicy z pewnością będą reagować na Twoje wpisy, komentując lub udostępniając je. Zwracaj uwagę na ich aktywność, ponieważ może się zdarzyć, że będziesz pytany o poradę. Jeśli uda Ci się udzielić pomocy, bardzo zyskasz w oczach klientów.
 
Obecność w social mediach otwiera przed Tobą furtkę do uczestnictwa w wielu dyskusjach branżowych, w trakcie których stale możesz budować wizerunek eksperta. W tym kontekście warto jest zwrócić szczególną uwagę na LinkedIn. Istotą tego portalu jest nawiązywanie relacji zawodowo – biznesowych. Aktywność na LinkedIn może bardzo pozytywnie wpłynąć na Twoją pozycję w branży.
 

3. Wpisy na blogu tworzące wizerunek ekspercki

 
Co robisz, jeżeli Twój komputer odmówił posłuszeństwa albo klimatyzacja w samochodzie nie działa jak należy? Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że wpisujesz stosowne hasło w wyszukiwarkę, aby znaleźć rozwiązanie problemu w Internecie. Właśnie tak działa większość z nas. Jeżeli pojawiają się trudności, szukamy pomocy w sieci.
 
Zapewne podobnie zachowują się Twoi potencjalni klienci. Warto byłoby zapewnić im pomoc w trudnych sytuacjach. Możesz to zrobić, zamieszczając stosowne wpisy na swoim blogu. Powinieneś wykorzystać ten obszar do publikowania porad i wskazówek, które będą przydatne dla internautów na co dzień.
 
Ponadto blog powinien być platformą, dzięki której przedstawiasz najciekawsze wydarzenia ze swojej pracy. Zajmowałeś się problematycznym przypadkiem, który udało się zakończyć sukcesem? Opisz tę sytuację na blogu. Dzięki temu Internauci będą Cię postrzegać jako fachowca, który jest w stanie sprostać każdemu wyzwaniu.
 

4. Szkolenia i webinary

 
W podświadomości ludzkiej funkcjonuje pewne przekonanie, zgodnie z którym osoba, która przekazuje swoją wiedzę, dobrze zna się na danej dziedzinie, czyli innymi słowy, jest ekspertem. Wykorzystaj ten fakt i działaj w ten sposób.
 
Organizuj szkolenia w formie tradycyjnej albo wykorzystaj możliwości sieci i twórz webinary. Pierwsze z tych rozwiązań pozwoli nawiązać głębszą interakcję i więź z uczestnikami, ale jednocześnie może nastręczyć pewnych problemów natury organizacyjnej. Jeśli nie masz możliwości wynajęcia sali z odpowiednim wyposażeniem, postaw na opcję zdalną.
 
Ważne jest abyś dzielił się wiedzą, niezależnie od formy działania. Przekazując wartościowe treści, utwierdzasz obecnych i potencjalnych klientów w przekonaniu, że jesteś prawdziwym ekspertem w swojej branży.
 

5. Artykuły eksperckie

 
Twoja internetowa aktywność nie powinna ograniczać się do własnej strony internetowej, bloga lub fanpage’a. Im większa będzie liczba miejsc, w których można Cię spotkać w Internecie, tym szybciej wykreujesz pożądany wizerunek.
 
Artykuły eksperckie są nieodłącznym elementem na tej drodze. Zwróć się z zapytaniem do specjalistycznych portali branżowych. Być może uda Ci się nawiązać współpracę i właśnie tam będziesz mógł publikować swoje artykuły. Dzięki temu Twoje treści trafią do szerokiego grona odbiorców. W ten sposób nie tylko budujesz swój wizerunek, ale możesz również liczyć na napływ nowych klientów.
 

6. Wizerunek ekspercki na forum

 
Obszarem Twojej aktywności powinny być też różnorodne fora, na których Internauci wymieniają się doświadczeniami, jak również poszukują pomocy. Zapewne znajdziesz tam niejedną okazję do podzielenia się wiedzą. Na forach internetowych możesz publikować linki do swojej strony lub artykułów, co przyczyni się do wygenerowania większego ruchu i napływu potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak, aby zachować przy tym rozwagę i nie spamować, gdyż to odbije się negatywnie na Twoim wizerunku.
 

7. Ebooki

 
Książki w formie elektronicznej stały się w ostatnich latach bardzo popularne. Pamiętaj o tym i postaraj się to wykorzystać. Od razu uspokajamy, nie chodzi o to, byś redagował książkę liczącą kilkaset stron. Zajęłoby to bardzo dużo czasu, a poza tym nie wiadomo, czy ktokolwiek zechciałby przeczytać ją w całości.
 
Wcześniej podkreśliliśmy, że Internauci cenią praktyczne treści, dzięki którym można rozwiązać konkretne problemy. Właśnie taka powinna być tematyka udostępnianych przez Ciebie ebooków. Twórz konkretne i zwięzłe poradniki, które będą przydatne dla Twoich klientów.
 

8. Mailing

 
Największym uznaniem cieszą się eksperci, którzy sami wychodzą naprzeciw swoich klientów. Jedną z najpopularniejszych form takiego działania są kampanie mailingowe. W trakcie ich prowadzenia zwracaj się do swoich klientów w sposób spersonalizowany i bezpośredni. Dzięki temu przedstawiasz siebie jako osobę otwartą, z którą łatwo jest nawiązać kontakt.
 
Kampanie mailingowe powszechnie kojarzą się ze sprzedażą, ale nie muszą się do tego ograniczać. Nawet jeśli za ich pośrednictwem starasz się zaproponować swój produkt lub usługę, podziel się przy tym wiedzą. Wystarczy, że załączysz praktyczne wskazówki co do użytkowania zaproponowanego produktu, albo pokrewnych rozwiązań. Postaraj się, aby Twój mail nie była jedną z dziesiątek zignorowanych wiadomości elektronicznych. Jeśli zawrzesz w nim dawkę przydatnych informacji, klienci z pewnością dostrzegą w Tobie eksperta.
 

9. Wizerunek ekspercki kreowany poprzez wideo

 
Internauci zazwyczaj wolą obejrzeć film niż czytać obszerniejszy tekst. Dlatego też warto jest rozważyć swoją obecność na najpopularniejszym portalu z materiałami wideo, czyli YouTube. Film mają pewną przewagę nad tekstem, ponieważ działa zdecydowanie bardziej sugestywnie i łatwiej dociera do odbiorców. Co więcej, materiały wideo wywołują większe emocje i przez to lepiej zapadają w pamięć.
 
Filmy z Twoim udziałem sprawią, że klienci bez trudu będą Cię kojarzyć. Blog i media społecznościowe są dobrym miejscem do bieżącego informowania o swojej działalności, ale nie jest to jedyna możliwość. Własny kanał w serwisie YouTube sprawdzi się równie dobrze.
 

10. Konferencje, szkolenia i spotkania branżowe

 
Działalność w Internecie jest bardzo ważna, ale nie można zamykać się w rzeczywistości wirtualnej. Aktywność, którą podejmiesz w świcie realnym, jest równie cenna. Tak naprawdę dopiero tutaj możesz zaprezentować swoją prawdziwą twarz i tutaj najmocniej zaakcentujesz swoją wiedzę.
 
Bierz aktywny udział w wydarzeniach związanych z Twoją profesją, takich jak konferencje, sympozja, szkolenia lub wykłady. Z pewnością będziesz miał okazje zabrać głos i podzielić się wiedzą i doświadczeniami. Nawiązujesz w ten sposób kontakt bezpośredni, a on zawsze przynosi większe owoce, niż nawet najbardziej intensywne relacje online. Wystąpienia na żywo najdobitniej pieczętują Twój wizerunek ekspercki.

2020-09-09T13:28:13+01:00

Podziel się swoją wiedzą, opinią i doświadczeniami z innymi czytelnikami tego bloga.