Loading...

Sprzedaż w sklepie internetowym przekraczająca 1,2 mln zł (wideo)

Spróbujmy w ciągu roku kilkukrotnie zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Niemożliwe? Błąd! Zapoznaj się z poniższym materiałem, aby się o tym przekonać.

Kluczem do sukcesów w sprzedaży jest zastosowanie odpowiednich narzędzi marketingowych. To wydaje się oczywiste, ale nawet na tym etapie łatwo jest popełnić błąd. W przypadku, który chcemy wam przedstawić, najskuteczniejsze okazały się metody, które często są niedoceniane. Właśnie dlatego ten przykład tym bardziej jest wart uwagi.

Każdy sklep internetowy od czasu do czasu boryka się ze spadkiem zysków. Jest to całkowicie normalne zjawisko, ale jeżeli taki stan rzeczy utrzymuje się przez dłuższy czas, warto jest podjąć pewne działania. W sklepie naszego klienta zysk nie był na najniższym poziomie, ale przecież zawsze może być lepiej. Istnieją sprawdzone sposoby, dzięki którym można zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Wbrew pozorom rozwiązaniem nie okazała się kampania prowadzona w mediach społecznościowych, choć taka opcja najczęściej przychodzi do głowy wszystkim, którzy borykają się z problemami w sprzedaży. W naszym przypadku kampania na Facebooku posłużyła nam tylko do remarketingu, więc były to działania pomocnicze. Najlepsze rezultaty, zarówno pod kątem ilości jak i wartości transakcji, zapewniła sprzedaż poprzez wyszukiwarkę Google. Mamy na myśli połączenie kampanii w sieci reklamowej Google oraz pozycjonowanie.

Liczby mogą robić wrażenie. Przed rozpoczęciem naszej kampanii sklep mógł liczyć na zysk kilkuset tysięcy złotych, ale w jej szczytowym momencie dochód ze sprzedaży przekroczył milion złotych! W grę wchodzi zatem kilkukrotny wzrost. Pozycjonowanie zapewniło około 10 procent ogólnego dochodu, natomiast nieco ponad 80 procent zysków było efektem wykorzystania Google Ads. O zaletach tego sytemu pisaliśmy na naszym blogu kilka tygodni temu. Na własnej skórze mogliśmy się zatem przekonać o tym, jak wielki jest potencjał reklamy w wyszukiwarce. Wynik naszego klienta obala mit o ich nieskuteczności, ponieważ często można usłyszeć obiegową opinię, jakoby nikt nie klikał w tego typu reklamy.

Jak to możliwe, aby osiągać takie wyniki sprzedażowe? Zapraszamy do obejrzenia poniższego wideo, w którym zdradzimy szczegóły naszej kampanii. Dokładnie omówimy kwestię kosztów, aby wykazać rentowność działań marketingowych. Wyjaśnimy także, w jakich przypadkach można czerpać inspirację z naszych działań.

2019-07-08T15:19:23+02:00

4 komentarze

  1. Paweł 2 maja 2019 w 08:27 - Odpowiedz

    Cześć
    Dobra cyfra 🙂 Gratuluje
    Skoro pik we wrześniu to branży można się lekko domyśleć. Mam 2 swoje typy ?
    Jeśli w założeniach mieliście rywalizację cenową to można było dodać Allegro.pl
    Idealne medium sprzedaży dla takich kampanii Podrzucam kilka technik mogą być przydatne https://vsprint.pl/allegro/7-prostych-technik-wspomagajacych-sprzedaz/
    Paweł

    • Michał 13 maja 2019 w 16:31 - Odpowiedz

      Pawle, zdecydowanie można było dodać Allegro. Tylko klient nie chciał tego robić 🙂

  2. Mariusz 2 maja 2019 w 21:03 - Odpowiedz

    Imponujące kwoty… Niemniej nie każdego stać na prawie 10procenymt samego koszty Google ads +plus obsługa i SEO to pewnie dobijemy do 20 procent… I już.po.marzy

    • Michał Janiszek 13 maja 2019 w 16:57 - Odpowiedz

      Witaj Mariusz. Koszt na poziomie ok 9% dotyczy kampanii Google Ads. Koszty kampanii rosły z upływem kolejnych dni. Limit wyznaczony przez klienta mieliśmy na poziomie 10% dla całej kampanii. Przy marży między 40-60% jaką klient miał na różnych produktach, które sprzedawał można było zaakceptować nawet większy koszt. Początkowo zaczynaliśmy od kosztu na poziomie ok 3-4%.

      Oczywiście można było zatrzymać kampanię na tym poziomie, ale wynik byłby słaby. Lepiej więc było sprzedać na niższej marży kilka tysięcy produktów więcej niż skupiać się na tym, aby sprzedać ok 3000 produktów, tylko po najniższym koszcie.

      Przychody z SEO + ceneo i ich koszty były zupełnie inne. Uwzględniając wszystkie koszty kampanii nie przekroczyły one 94 000 zł. Pozycjonowanie było realizowane przez kilka miesięcy, dlatego do policzenia rentowności kampanii trzeba wziąć cały jej przedział, czyli przychody przekraczające 1 800 000 zł sprzedaży. Licząc koszt sprzedaży dla wszystkich mediów razem mamy więc wynik na poziomie 5,2%. Czy na prawdę uważasz, że do dużo?

Podziel się swoją wiedzą, opinią i doświadczeniami z innymi czytelnikami tego bloga.